29.1.15

Η κινηματογραφική εκδίκηση των ηττημένων

Στον διαδικτυακό τόπο Το Περιοδικό -μια ηλεκτρονική μορφή έκδοσης θεμάτων πολιτισμού, πολιτικής και ιστορίας- δημοσιεύεται ένα πολύ ενδιαφέρον και καίριο κείμενο με τίτλο

Η κινηματογραφική εκδίκηση των ηττημένων:
Όταν ο Αγγελόπουλος έκανε "αντεθνική προπαγάνδα"...

το οποίο υπογράφει η ιστορικός Νατάσα Κεφαλληνού -που έχει επιμεληθεί και τη σχετική έρευνα.

Στο κείμενο, μέσα από το φως σε στοιχεία της εποχής και αφηγήσεις του δημιουργού, περιγράφεται το πολιτικό κλίμα μέσα στο οποίο ο Αγγελόπουλος δημιούργησε -κυρίως- τις πρώτες ταινίες του, καθώς και την υποδοχή που έτυχαν τόσο από πλευράς κοινού και φεστιβάλ ανά τον κόσμο, όσο κι από το επίσημο κράτος της πατρίδας του. 


Μπορείτε να διαβάσετε το κείμενο πατώντας ΕΔΩ.




Εικόνες από την εποχή των γυρισμάτων της ταινίας Το Μετέωρο Βήμα του Πελαργού, το 1991 στη Φλώρινα. Ο Μητροπολίτης Καντιώτης αφορίζει τον σκηνοθέτη, το συνεργείο, ακόμα και τον Μαστρογιάννι, και καλεί τους πιστούς σε ανένδοτο αγώνα. Ο τόπος των γυρισμάτων γίνεται κόλαση για τους ηθοποιούς και τους τεχνικούς. Μαρτυρίες αναφέρουν ότι τα σκηνικά έπρεπε να κατασκευαστούν κάθε τόσο από την αρχή, καθώς καταστρέφονταν από τους ενάντιους πιστούς. Ο μόνιμος συνεργάτης στη σκηνογραφία και στενός φίλος του σκηνοθέτη, Μικές Καραπιπέρης, πεθαίνει ξαφνικά μετά από λίγους μήνες από καρδιακό έμφραγμα. Είναι το μόνο που ο Αγγελόπουλος δεν συγχώρεσε ποτέ στον αντιδραστικό ιερωμένο.